donderdag, december 04, 2003

Ieder jaar is anders. En dat is ieder jaar weer zo.

Vorig jaar had ik een leuke vriendin maar was mijn financiele situatie minder. Dit jaar is mijn financiele situatie beter, maar heb ik geen leuke vriendin. En zo is het ieder jaar wat.
Morgenavond dus geen gezellig samenzijn. Nee, gewoon, alleen. Niet zielig maar wel alleen. Nou ja, het geld wat niet aan cadeaux besteed wordt kan gebruikt worden voor het vullen van gaten die in de loop van de tijd gevallen zijn.
Het is wel vreemd om te moeten constateren dat ik, sinds ik ooit begonnen met mijn studie economie, ik rood sta. Nou ja, een van de dingen die ik daar geleerd heb is dat de investerings-beslissing onafhankelijk van de financieringsbeslissing genomen kan worden. Er is echt een econoom die dat ooit verzonnen en bewezen heeft. Weliswaar had hij het over perfecte markten en zo (en die komen in de werkelijkheid net zo weinig voor als ideale vrouwen of echte Sinterklazen) maar het is verzonnen en bewezen.

Kortom we blijven benieuwd wat de Sint en het volgend jaar zal brengen.

Tot later, tot ooit.

Geen opmerkingen: