zondag, april 27, 2008

Files

Dat files een probleem zijn in Nederland weet ik uit de media. Zelf heb ik er als fervent openbaar vervoer reizigerr zelden last van.... behalve gisteren.

Het was gisteren een uitermate zonnige en mooie dag, dus ik dacht, laat ik eens een biertje gaan drinken in het Vondelpark. Mijn makelaar had me ingelicht dat het bij het Blauwe theehuis wel de moeite waard zo zijn dus dat werd de eerste plek van bestemming. Toen ik echter beneden bij de bar een biertje wilde bestellen stond er een enorme file, dus ik dacht, dan maar even boven kijken. Daar stond weliswaar geen rij maar wilde men uitsluitend leveren per ober.... en zoals enkelen weten, geduld is niet mijn sterkste kant. Helaas, het Blauwe theehuis ging het niet worden.

Dan maar door naar Vertigo, dacht ik in mijn wijsheid... helaas alweer een file.... toen dacht ik... laat het Vondelpark maar zitten, Amsterdam is groter, op naar de Overtoom... ook dat werd niets omdat ik onderweg een telefoontje kreeg zodat ik mijn biertje uiteindelijk maar bij 1890 gedronken heb. (Nou ja, het werd een witte Martini uiteindelijk).

Geen opmerkingen: