donderdag, juni 26, 2008

Vrijheid van menings-uiting

Toen Gregorius Nekschot werd opgepakt, dacht ik, tja.... Nederland lijkt nou eenmaal veel op Nederland en dan is het beter dat ze een cartoonist een nachtje in een cel laten slapen dan dat ze in het Midden-Oosten Nederlandse vlaggen gaan verbranden.... maar het blijft vreemd als je opgepakt kunt worden voor het maken van een tekening. Gaan ze straks ook controleren wat kleuters tekenen?
Maar toen ook Geenstijl op het bureau moest verschijnen was ik wat meer verbaasd. De ene keer vind ik Geenstijl wat amusanter dan de andere keer maar om iemand voor wat er nu gebeurt is (iemand aanhouden voor een stuk dat hij niet heeft geschreven, maar toevallig op zijn website is geplaatst door een ander persoon) vind ik wat vreemd.

Tegen mij is ooit gedreigd met aangifte vanwege iets wat ik ooit op een website heb gezet maar dat terzijde.

Geen opmerkingen: