maandag, maart 23, 2009

Logisch wel, ergens

De laatste tijd hoor ik op tv wel eens discussies over het verhogen van de AOW leeftijd naar 67 jaar. Nou is 67 mijns insziens een vrij willekeurig getal, althans ik heb nog geen argumenten gehoord waarom 67 nu beter zou zijn dan 70, maar dat terzijde. Op zich vind ik deze maatregel best logisch. Immers de gemiddelde leeftijd lag, waarschijnlijk, op het moment dat de AOW ingevoerd werd een stuk lager dan hij nu ligt. In die zin is een verhoging van de AOW gerechtigde leeftijd vrij logisch.

En in mijn prive-leven maak ik ongeveer hetzelfde mee. Toen ik in 1997 begon in de automatisering was mijn verwachting dat er vrij veel groei in plaats zou vinden. Die heeft natuurlijk ook plaats gevonden en de informatie-technologie had toen ook nog iets van een sexy-imago maar die groeiverwachtingen lijken op dit moment niet meer te gelden dus kan het geen kwaad om mijn blik ook op andere werkvelden te richten.

Geen opmerkingen: