donderdag, april 14, 2011

Dat zou toch duidelijk moeten zijn?

Er is iets mis in dit land. Er zijn wel meer dingen mis in dit land.
Een van de dingen waardoor Nederland uit de pas loopt is de HRA (Hypotheek rente aftrek).

Zelfs ik, als econoom, deel de mening dat deze maatregel de huizenprijzen opdrijft en dat er wat aan gedaan dient te worden. Mijns insziens dient de HRA (of VT zoals de 'voorlopige teruggaaf' ook genoemd word) op zijn minst gemaximeerd te worden, maar daar heb ik al eerder dingen over geschreven.

Probleem lijkt dat dit politiek gezien 'lastig' bespreekbaar is, maar luister wel, ik heb het niet over afschaffing, ik heb het over maximering. De VT mag mijns insziens nooit meer bedragen dan een uitkering in de zin van de WWB (Wet werk en bijstand) is. Dat is gewoon mijn gevoel van rechtvaardigheid.

Geen opmerkingen: