vrijdag, augustus 26, 2022

Roken

Er is een aantal dingen waarvan ik achteraf spijt heb. Een van die dingen is dat ik ooit begonnen ben met roken. Destijds was dat stoer, nu ben ik verslaafd. En tot nu toe ben ik een keer best serieus gestopt, althans twaalf dagen en het bleek niet eens zo moeilijk te zijn als de rest van je omgeving ook maar niet rookt. Na een dag of drie vier denk je er eigenlijk al niet meer aan totdat je ineens weer in de boze buitenwereld komt waar de rest gewoon door lijkt te zijn gegaan met roken. Ik had verwacht dat ik 'hier' ook niet had mogen roken, dat viel mee (of tegen). In ieder geval is me het me, zoals wel vaker, eigenlijk zonder moeite gelukt om te stoppen met drinken, dan moeten we vanaf dinsdag ook maar weer eens serieus proberen te stoppen met roken. Behalve het financiƫle argument, sja... als je nu stiekem op je kamer rookt en je de bruine kleur van het WC-water ziet waar je je peuken in gooit, dan zie je toch gewoon dat het vies is?

Geen opmerkingen: