zondag, februari 22, 2004

in control

En toch wil ik voor mezelf nog proberen vast te leggen waar dat gesprek vanmiddag nou over ging. Het ging over thema's, over keuzes over persoonlijke eigenschappen.
Iets wat ik enigszins geleerd heb, is doorvragen. Zover gaan totdat je weet wat wel en wat niet kan, zover totdat je weet wat op dat moment de mogelijkheden wel en niet zijn. Dat is wel zinvol.
Ook weet ik dat ik stabiliteit zoek. Zowel in de relationele als in de professionele sfeer. Als de stabiliteit stabiel is, stabiliteit zonder al te veel verstoringen, dan brengt dat rust.
En rust en geborgenheid zijn dingen die we, denk ik, op zijn tijd allemaal zoeken.
Anders blijven we maar brandjes blussen.

En verder wil ik voor mezelf mogelijkheden creeeren. En ben ik altijd benieuwd... maar gewoon benieuwd zijn is eigenlijk een passieve houding, wat dat betreft kun je er beter voor zorgen dat je een strategie hebt, waarin je nog wel benieuwd of nieuwsgierig kunt zijn, maar eigenlijk voor de meeste gevallen ook een soort van plan B hebt.

Tot zover.

Geen opmerkingen: