vrijdag, april 16, 2004

nu.nl/economie | Stiekeme rokers worden bij Philips ontslagen

nu.nl/economie | Stiekeme rokers worden bij Philips ontslagen

Als ik dit bericht lees word ik boos. Dan heb ik echt het idee dat we hier in Nederland teveel onder de gereformeerden gaan lijden en dat willen we niet. Vrijheid was een groot goed. Nederlanders waren een tollerant volk, maar de laatste tijd worden we dat steeds minder.

Natuurlijk, iets stiekem doen is niet goed, maar de overheid wordt de laatste tijd iets te repressief als je het mij vraagt. En binnen het bedrijfsleven zie je hetzelfde als binnen de overheid. Mensen die hun eigen koninkrijkjes verdedigen.

Wat dat betreft was het boek "hoe word ik een rat" wel illustratief.

Zelf verander ik te vaak van werkgever om echte diender van een rat te worden. Ben meer een slang wat dat betreft. Wat ongrijpbaarder.

Geen opmerkingen: