donderdag, december 02, 2004

nacht/ochtend

Deze ochtend was er voor het eerst geen SMS van Petra. Nou ja, kan gebeuren. Heb ook nog getwijfeld over welke richting nu in te slaan.

Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen nog de hoop heb gehad dat het goed zou komen. Blijkt niet zo te zijn. Ook een steunend e-mailtje uit onverwachte hoek gehad, een lezer van deze blog.

December is een maand van overwegingen, van de balans opmaken, van kijken wat hebben we dit jaar bereikt en wat moet er volgend jaar beter.
Wat dat betreft was het ook prettig dat ik deze ochtend nog een afspraak had met mijn personal coach (zie links). Goed gesprek gehad en een eindje gewandeld.

Op de een of andere manier helpt wandelen bij praten. Het was vreemd om weer eens op het Rembrandtplein te zijn en me te realiseren hoe belangrijk dat plein in mijn liefdesleven eigenlijk geweest is.

Op 30 april 1988 had ik daar een afspraak met ene Barbara. Een vrouw waar ik emotioneel vrij lang aan ben blijven hangen. Begin dit jaar had ik daar een afspraak met ene Sera. Die, hoewel ze me (figuurlijk) eigenlijk meteen een klap in mijn gezicht gaf, toch wat voor me betekend heeft.

Vlakbij het Rembrandtplein is het Muntplein, waar een, imiddels getrouwde, ex van me gewerkt heeft.
Moet zeggen dat ik eigenlijk geen zin meer heb om liefde te zoeken. Ik wil het eerder geven en houden... althans zoiets. Aan het gehannes moet maar eens een eind komen.

De balans opmaken. Dat is een kwestie van boeken sluiten en nieuwe openen. Wat dat betreft zal ik blij zijn als het januari is.

Geen opmerkingen: