maandag, januari 11, 2010

Midlifecrisis?

Gisteren heb ik via het internet een aantal uitzendingen van profiel-tv zitten kijken. Wel een mooi programma, maar ik qua programma's houd ik nogal van documentaires en portretten. En het leuke van het kunnen kiezen van een programma is dat je ook gewoon kunt kiezen dus kon ik wat uitzendingen over markante mensen uitzoeken. Ze heb ik genoten van het portret van Karin Spaink, niet echt een bekende Nederlandse, maar wel wonderbaarlijk om te zien dat iemand een hersenbloeding, een borst-amputatieen MS 'overleeft' en gewoon doorrookt. Je kunt wel gezond leven, de hele tijd, maar als je meer plezier beleefd aan een ongezonde leefstijl moet dat mijns insziens ook gewoon kunnen. Natuurlijk was er meer te zien. Zo heb ik ook een portret van Willem Oltmans bekeken, ook een markante man. En ook wel bijzonder om gewoon 30 jaar lang ongeveer ruzie te hebben met de Nederlandse Staat en dan toch, na al die tijd een soort van genoegdoening te krijgen. Ik heb vast nog wel meer gezien, maar kennelijk maakte dat wat minder indruk.

Geen opmerkingen: