zondag, juli 08, 2012

Integreren in Almelo

Het is natuurlijk een behoorlijke stap, van Amsterdam naar Almelo. Hoewel, op het ontbreken van een tram en metro hier zijn er ook weer niet zoveel verschillen. Men zegt wel eens dat in Amsterdam de mensen direct zijn, hier zijn meestal ook de eerste vragen waar ik mee geconfronteerd word: Heb je een vrouw en heb je een baan. Helaas is het antwoord 'nee'. Ik heb natuurlijk wel vrouwen en banen gehad, maar nu even niet. En ik weet niet wat er nu het eerst komt, maar ik hoop die baan. Het is nog niet zo erg dat ik hier voor de lokale Rabobank zelfmoord ga plegen, maar iets meer financiƫle middelen is wel prettig. Gisteren dankzij een bekende van Happycafe hier eens op een popfestival geweest. Dat was een tijd geleden. Toen ik jong was, kwam ik nog wel eens op Pinkpop en Torhout Werchter (wat volgens mij tegenwoordig anders heet) maar het was allemaal een tijd geleden. En ook nog een klein stukje meegeBBQ-d met wat andere Almeloers. En een baan vinden gaat soms ook via, via dus het leren kennen van nieuwe mensen is een goede zaak.

Geen opmerkingen: