vrijdag, juli 23, 2004

Sommige mensen

Sommige mensen vragen me wel eens "Waarom blog jij eigenlijk?" En ik zelf moet toegeven dat het inderdaad een enigszins vreemde vorm van exhibitionisme is. Daarnaast is het ook een effectieve manier van communiceren. Je verteld een keer een verhaal en het is vastgelegd voor de rest van de tijd en toegankelijk voor de hele wereld. Het is me inmiddels bekend dat ik een aantal vaste lezers heb. Mijn moeder bijvoorbeeld. Is handig zijn we in ieder geval min of meer bijgepraat voordat we elkaar aan de telefoon hebben.
Maar de wetenschap dat iedereen dit kan lezen weerhoudt me er natuurlijk ook van om hier alles te schrijven. Mocht ik echt wat persoonlijks kwijt willen dan gebruik ik daar de mail weer voor.

Tot mijn grote verbazing zag ik laatst ook dat iemand van KPN dit hier las. Dat verbaasde me omdat ik daar sinds kort gedetacheerd zit. Verder heb ik nog een mysterieuze bezoeker uit Mill, geen idee wie dat is.

Naast het bloggen ben ik ook een enthousiast MSN-er. Toch handig dat je iedere avond vanuit je "luie" stoel zo'n beetje met heel Nederland kunt babbelen zonder dat je daarvoor je huis uit hoeft. Daarnaast is het ook een stuk goedkoper dan naar de kroeg gaan. Aan de andere kant, ben ik, net als ieder ander mens, een gewoontedier. Mensen in het echt ontmoeten is toch een veel leukere ervaring dat wat ervaringen uitwisselen middels het toetsenbord.

CU.

Geen opmerkingen: