zaterdag, mei 07, 2005

die Schöne Schweiz..

Toch is het soms wel handig om een collega te hebben die Björn heet, dan weet je in ieder geval waar de shortcut voor de ö zit.

Goed, gisteren weer eens op Schiphol geweest maar dit keer niet om naar mijn werk te gaan maar nu eens om de reden waarom de meeste mensen Schiphol bezoeken. Bij mijn weten heb ik normaliter geen last van vliegangst, maar je zult net zien dat op zo'n dag als gisteren je er 20 minuten over doet om je huissleutels te vinden. Gelukkig vond ik ze uiteindelijk en kon de reis beginnen.
Allemaal niet zo spannend.

Wat me wel opviel bij mijn aankomst alhier was het feit dat de dienstplichtige militairen (althans zo zagen ze eruit) in het weekend gewoon hun geweer mee naar huis namen. Dat lijkt me in Nederland niet zo denkbaar.

Verder nog niet veel echt typisch Zwitserse dingen gezien, maar het zal me waarschijnlijk ook een beetje aan tijd ontbreken om die te gaan bekijken.

Naarmate de tijd voortschreidt wordt het me wel steeds duidelijker dat ik nog meer order in mijn eigen leven wil. Bij mijn weten is mijn oude-dagsvoorziening nog een zooitje en qua huisvesting ben ik ook wel weer aan wat anders toe.

Maar goed, die dingen worden wel een keer geregeld als ik weer thuis ben.

Geen opmerkingen: