woensdag, mei 11, 2005

pooiers..

Wij, professionals, kennen dat begrip wel en soms worden we er vrolijk van en soms niet. Het schijnt dat het moelijk voor me gaat worden om een bepaalde baan te accepteren omdat eerst allerlei mensen het eens moeten worden over de prijs.

Zoals mijn oude wiskunde-leraar vroeger al zei: de prijs is het bewijs.

Misschien dat ik me daarom een aantal jaren verdiept heb in de wetten die de prijs tot stand brengen. Kwestie van vraag en aanbod. En er is altijd vraag en er is altijd aanbod. Het zijn dan ook hele oude wetten die simpel te illustreren zijn met een tweetal mooie lijntjes. Soms houd ik wel van het leven, vooral als het simpel is.
Men noemt het soms wel het Kiss-principe, keep it smart and simple.

Aanstaande vrijdag is het vrijdag de 13e, realiseerde ik me net. En ergens vind ik het heel jammer dat ik haar dan niet zie. Aan de andere kant, vrijdag de 13e..... dat is een typische dag voor ongelukken.

Geen opmerkingen: