vrijdag, juli 08, 2005

Assen 1

Vorige week zondag nam ik, na een bezoek gebracht te hebben aan mijn vriendin, de trein naar huis. Er moest hier nog wat opgeruimd worden. Vervolgens begon ik aan de grote treinreis van Rotterdam naar Assen.
De komende tijd verblijf ik daar in een hotel en ondertussen zoek ik naar een gemeubileerd appartement omdat een eigen plaats toch prettiger is. Ook moet ik er nog een fiets aanschaffen. Heen en weer reizen met bagage en fiets is niet mogelijk, althans niet gemakkelijk.

Het is lang geleden dat het voor mij mogelijk was om lopend van mijn slaapplaats naar mijn werkplek te gaan maar in Assen kan dat. Het ontbijt en het avondeten in het hotel zijn goed en verder lijkt er zo op het eerste gezicht in Assen niet zoveel te beleven. Op mijn eerste treinreis naar Assen zag ik nog wel een ree langs de rails staan en op mijn wandeltochten van het hotel naar mijn werkplek ontmoet ik ook verschillende naaktslakken. Ik ben nog niet zo gek dat ik goedemorgen tegen die beesten ga zeggen, maar ik probeer wel op te passen dat ik niet op ze stap.

Verder is de eerste week vrij rustig geweest. Een beetje zicht krijgen op de nieuwe materie. En ook is het me weer duidelijk geworden dat het vanuit een baan makkelijker solliciteren is naar een nieuwe baan al was het alleen maar omdat je tijdens je werk mensen tegenkomt die op hetzelfde vakgebied werkzaam zijn als waarop jij werkzaam bent.

Waarschijnlijk morgen meer. Mijn lief komt zo en ik wil nog wat lekkere dingen in huis halen.

Geen opmerkingen: