vrijdag, januari 18, 2008

Gedachte op de vrijdag-avond.

Mijn loopbaan in de automatisering ben ik destijds begonnen bij Ordina Finance. Is alweer een hele tijd geleden, maar zo begon het.

Ik kan me herinneren dat ik destijds op een gegeven moment bij iemand het kantoor binnenliep en verbaasd was dat hij aan "Het internetten" was. Kan me ook herinneren dat ik hem toen vroeg, hoe kun je nu werken als je de hele dag kunt internetten?
De vraag die ik terug kreeg was "Hoe kun je nu werken zonder internet?".

Vergelijkbare vraag had ik als uitzendkracht bij de gemeente Spijkenisse. Ik had het idee dat als het hoofd belastingen minder belasting binnen haalde dan hij zou moeten, dat zijn budget omlaag moest.
Hij vond dat zijn budget omhoog moest, zodat hij alsnog zijn prestatie kon leveren.

De waarheid ligt in het midden.

Geen opmerkingen: