dinsdag, juli 08, 2008

goh...

Zoals menigeen weet ben ik een vrij verstokt roker en het nieuws wat daarover verschijnt volg ik dan ook geinteresseerd. Als moderne mens haal ik dat nieuws natuurlijk niet uit de krant zelf maar van de site van de krant en ik moet zeggen heel verbaasd over wat ik vandaag las op de site van de Telegraaf was ik eigenlijk niet.

"Directeur Ruwaard van Putten Ziekenhuis bedreigd met dood vanwege rookverbod".... tja, een doodsbedreiging is natuurlijk een ernstige zaak, maar als je als directeur van een ziekenhuis gaat bepalen wat iemand wel of niet in zijn eigen auto mag doen dan dring je ook teveel iemands privacy binnen.
En er schijnen inmiddels ook rellen te zijn geweest over een aantal mensen die een ministerie niet binnen mochten om wat te doen tegen het rookverbod.

Zelf was ik gisteren ook erg verbaasd dat er inmiddels ook een rookverbod geldt in Hoog Catherijne. Bij mijn weten is dat geen horeca-gelegenheid, maar het lijkt wel of overdekte winkelcentra ineens de regels ook aangescherpt hebben.
In Rotterdam Alexander ben ik nog niet geweest, maar hier bij het Groot Gelderland plein mag ik nog wel cigaretten kopen, maar pas aansteken als ik buiten ben.

Als je het mij vraagt schieten we langszaam inderdaad iets te ver door.
Zo ook de OBA waar je zelfs buiten op het terras niet mag roken.... tja....

Geen opmerkingen: