vrijdag, juli 25, 2008

Kosten van het internet...

Natuurlijk zou ik het ook over de opbrengsten van het internet kunnen hebben, maar die zijn er nu even niet, vandaar dat ik het over de kosten van het internet wilde hebben.

Vorige week zaterdag schrok ik mij behoorlijk een hoedje toen ik de factuur van Vodafone bekeek. Normaal is die zo rond de 38 Euro per maand (nog duur voor een produkt wat je eigenlijk niet wilt hebben) maar de afgelopen maand was de rekening ineens 300 Euro is. Waarom schaf je uberhaupt een produkt aan wat je niet wilt hebben? Nou, dat komt zo... eigenlijk wilde ik het produkt wel hebben omdat het er op een gegeven moment op leek dat ik een jaar in Maastricht zou gaan wonen en werken (bij Vodafone) maar na vier-en-een-halve dag bleek dat ik niet Limburgs genoeg was of zo, dus kon ik weer terug naar Amsterdam.

Om mezelf te feliciteren met mijn nieuwe baan en omdat ik dacht dat ik regelmatig tussen Amsterdam en Maastricht op en neer zou reizen had ik mezelf maar een UMTS kaart gegund... tja, en als je daar een contract voor afsluit zit je er twee jaar aan vast.

En in Nederland kom ik niet echt over mijn data-limiet heen en valt het gewoon binnen mijn 'bundel'... maar in Zwitserland betaal je 5 Euro per MB en het schijnt dat ik er veertig MB 'verbrand' heb....

Maar tja, ik zal wel niet de enige Nederlander zijn die na zijn reis of vakantie schrikt van zijn communicatie-kosten...

Geen opmerkingen: