dinsdag, december 23, 2008

Hulp

Vandaag heb ik voor de tweede keer deze maand mensen hier in de flat geholpen. Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar een stuk ouder dan ik.
Dat maakt verder niet zoveel uit. De eerste keer heb ik ze geholpen met het (ver)plaatsen van de kerstboom. Vandaag heb ik ze geholpen met het gereedmaken van de tafel voor het kerstdiner.
Op zich doe ik dat graag. Geen idee of het aan mijn persoon ligt of aan mijn opvoeding, maar goed, ik denk dat ik de mensen er wel blij mee heb gemaakt. Niet alleen een kinderhand is gauw gevuld, ook oudere mensen kunnen met kleine dingen heel blij zijn.
Ergens aan het eind van de ontmoeting boden zij ook aan om mij te helpen. En hoewel er best wel een aantal terreinen zijn waarop ik hulp kan gebruiken, wimpelde ik dat af. Doet me denken aan een stuk tekst wat, geloof ik, op het bidprentje van een van mijn oma's stond. "Nee, is wel goed zo". En het was ook een kleine moeite voor me.

Eerder deze dag werd ik gelukkig ook door andere mensen 'geholpen'. Sinds de zomer probeer ik wat meer te sporten, maar merk dat me dat in mijn eentje niet zo goed lukt. In groepsverband gaat dat beter.

Een olympisch kampioen zal ik waarschijnlijk niet meer worden, maar ik heb vanmiddag wel rondjes gerend in het Olympisch Stadion. Eigenlijk een belevenis op zich.

Geen opmerkingen: