maandag, december 08, 2008

De dag van vandaag

Vandaag eens wezen solliciteren in Bilthoven. Ben benieuwd wat eruit komt. Leek me op zich een interessant functie, maar goed, soms ben je zelf niet degene die een baan kiest maar bepaald de andere kant. Hoop zelf wel dat ik zo snel mogelijk aan de slag ben, anders wordt het nog moeilijk.
Zag ergens op hyves ook een oproep op een protest-actie de miljonairsfair. Daar heb ik nog wat over nagedacht en kwam tot het volgende commentaar:

Ik zat eens na te denken en vond dit een wat vreemd protest. En mijn redenering is dan ook precies andersom. Als die miljonairs iets gaan kopen op de die fair, creeert dat werkgelegenheid, waardoor 'arme sloebers' en bijstandsgerechtigden weer aan de slag kunnen en waarschijnlijk een hoger inkomen kunnen verdienen dan ze nu hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die op de miljonairfair zelf aan het werk kunnen. Kortom, ik denk dat de miljonairsfair gewoon helpt tegen de armoede.

Geen opmerkingen: