maandag, augustus 31, 2009

Illegaal


Volgens mij ben ik de komende week even illegaal in Nederland.... althans, ik kan niet voldoen aan de eisen die de Nederlandse wet aan me stelt.

Het schijnt dat je je sinds een aantal jaren moet kunnen legitimeren, maar ja, mijn vorige paspoort had ik opgegeven als vermist (dat was ie ook even) en ik moet nog een weekje wachten op mijn nieuwe paspoort... dus kan ik me niet legitimeren. Nou ja, gelukkig zijn daar inmiddels al een een aantal rechtzaken over gevoerd en wat ik begrepen heb, hoef je je alleen maar te kunnen legitimeren als je iets doet wat niet mag en dat doe ik meestal nooit, dus valt het mee.

Aan de andere kant moet ik van de gemeente Amsterdam ook dingen doen waar ik een paspoort voor nodig heb en dat kan dus even niet... dan moeten ze maar even wachten... moest ik ook toen ze mijn fiets gestolen hadden.

Geen opmerkingen: