zaterdag, november 28, 2009

De maatschappij dat ben jij.

Tja, wat was er deze week aan de hand? Gebabbel over de kilometerheffing. Dat was zelfs bij Pauw en Witteman. Een kastje van Eurlings in je auto lijkt me inderdaad een behoorlijke inbreuk op de privacy. En als je dan toch een economische prikkel wilt geven op het afleggen van kilometers, dan kan dat mijns insziens net zo goed in de benzineprijs verrekend worden. En ik denk dat privacy best een groot goed is. Het lijkt me wat overdreven als de overheid in de gaten gaat houden waar we op welk moment zijn. Dus ten behoeve van de privacy heb ik zoiets van verreken het maar via de benzine.
En dan nog wat. We hebben in Nederland nog steeds zoiets als een 'armoede-val'. Dat viel me tegen. Qua inkomen heb ik vrij belabberd gezeten de afgelopen tijd, maar was best bereid om beneden mijn niveau te werken. Wat me wel enigszins tegenviel van dit land was dat alles wat ik daarmee verdiende ingehouden werd op mijn uitkering, dat had ik niet verwacht, maar gelukkig zijn de perspectieven op dit moment goed.

Geen opmerkingen: