vrijdag, november 13, 2009

Niet zo heel vaak

Ik kijk niet zo heel veel tv, maar deze avond heb ik twee bijzonder interessante programma's gezien. De eerste ging over hoe de stad Berlijn functioneerd en dat is natuurlijk niet zo heel veel anders dan andere steden, hoewel, nou ja, Berlijn is natuurlijk wel een soort van residentie. Ik blijf het een mooie stad vinden en heb op de een of andere manier wel het idee dat het daar wat rustiger is dan hier. En misschien komt dat wel (mooi bruggetje) doordat Duitsers in het algemeen meer respect voor elkaar hebben en voor de politie in het bijzonder. De uitzending van Pauw en Witteman vond ik, ook gezien wat er de afgelopen tijd in de media verschenen is, wel bijzonder. Ik denk dat Guusje Nadorst er inderdaad geen goed aan doet om de werkvloer niet te bezoeken. Misschien doet ze dat wel niet omdat ze bang is dat ze weer moet blazen maar dan nog.
Zelf ben ik in het verleden een aantal keer 'consultant' geweest en heb me altijd op het standpunt gesteld dat je pas ergens over kunt adviseren als je er verstand van hebt, zo denk ik ook dat je pas aan iets leiding kunt geven als je weet waaraan je leiding geeft en daar hoort contact met de werkvloer bij. Het is vreemd om leiding te geven aan de Nederlandse politiekorpsen als je alleen maar met de burgemeesters borrelt.

Geen opmerkingen: