zaterdag, december 19, 2009

De blackberry

Zoals een aantal van jullie zullen weten ben ik sinds een aantal maanden in het bezit van de Blackberry, onder andere omdat deze goedkoper was dan de Nokia E71. Helaas moest ik een nieuwe telefoon kopen nadat ik overvallen was door een tweetal mensen waaarvan ik dacht dat het Marokkanen waren.
Op zich bevalt de BB goed, je kan ermee bellen... en wat de Blackberry natuurlijk redelijk uniek maakt is zijn 'push-email' functie. En dat voordeel is ook gelijk zijn nadeel. De afgelopen weken hoorde ik regelmatig 's nachts 'pling' terwijl ik vond dat het nog lang geen tijd was om iets te horen. Inmiddels weet ik dat je een telefoon ook uit kunt zetten of in de niet pling stand.
Ik vind het mobiele telefoon landschap wel wonderlijk. En ook de manier waarop we ermee omgaan.
Zoals bekend reis ik weer regelmatig met de trein en het spelen met je mobiel lijkt wel een nieuwe nationale hobby geworden. En het leven met je mobiel brengt natuurlijk ook weer vragen over de omgangsvormen met zich mee.
Zelf vind ik dat je het niet kunt maken om al telefonerend af te rekenen, maar andere mensen hebben daar kennelijk moeite mee. En sommige telefoontjes wil ik eigenlijk helemaal niet op mijn mobiel tijdens mijn kantoortijden ontvangen, maar je doet er weinig aan. Tenminste ik ben zo iemand die, als de telefoon gaat, hem op wil nemen.
Wat ook een probleem was met de BlackBerry is het werkende krijgen van de Bluetooth connectie maar zelfs dat is gelukt.

Natuurlijk ken ik ook wel wat mensen met een i-Phone, op zich ook een aardig toestel, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik weer een E71 nemen.

Geen opmerkingen: