zaterdag, december 12, 2009

Medidatief moment.

Dit is mijn laatste weekend als 30er. Het volgende weekend zal ik doorbrengen als 40er. Nu weet ik niet precies wat de gemiddelde leeftijd in Nederland is voor mijn soort mensen, maar je zou kunnen zeggen dat ik halverwege het leven ben, dus misschien ook wel halverwege de dood.
Wat gaan de komende 40 jaar brengen? Ik heb maar een half ideee. Moet zeggen dat ik me ook niet meer kan herinneren wat ik bij mijn geboorte allemaal voorstelde dat er zou gaan gebeuren, maar goed, daar was ik ook niet bewust bij.
Natuurlijk achteraf wel allemaal verhalen over gehoord, maar dat is achteraf. En eigenlijk waren de afgelopen 40 jaar best mooi. Dus ik hoop dat de komende 40 jaar ook mooi zullen zijn. Ik hoop dat ik nog een paar keer verliefd mag worden, hoewel, een keer zou ook wel genoeg zijn en dat er nog een paar verassingen zullen zijn.
Het rare is dat ik het idee heb dat ik de afgelopen 40 jaar nou niet zoveel verandert ben. Nou ja, er is een grote verandering geweest, denk ik, en dat was het moment dat ik op mezelf ging wonen. Ineens ben je op jezelf aangewezen en je omgeving. Ja, ik heb best het idee dat ik wat bereikt heb, maar het is de mens eigen om steeds meer te willen.

Geen opmerkingen: