vrijdag, maart 12, 2010

Keuzes

Politiek gezien wat het een nogal rumoerige week. Camiel Eurlings naar huis, Wouter Bos naar huis, Hans van Mierlo overleden. Camiel Eurlings leek een van de twee tweede mannen binnen het CDA naast Maxime Verhagen. En inderdaad, ik denk dat Camiel voor het Brabantse en Limburgse deel van de CDA-aanhang extra stemmen had kunnen trekken. Het overlijden van Hans van Mierlo was natuurlijk gewoon een kwestie van tijd, zoals ieder overlijden een kwestie van tijd is. (Kijkt om zich heen, ziet drie pakjes Camel liggen met daarop de tekst 'roken is dodelijk'..... en denkt.... als ik nou niet zou roken, ga ik dan ook niet dood?)....
En dan hadden we nog het vertrek van Wouter Bos omdat hij voor zijn gezin kiest in plaats van voor zijn werk. Dat hij die keuze maakt, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar het is wel een luxe dat je die keuze kunt maken. Er zijn twee dingen noodzakelijk om die keuze te kunnen maken, je moet namelijk een gezin hebben en een baan. Er zijn heel wat werkzoekende mensen die die keus niet hebben.

Geen opmerkingen: