woensdag, mei 05, 2010

Grote dynamiek

De dynamiek in de samenleving lijkt toe te nemen de laatste tijd. Natuurlijk is de samenstelling van de samenleving wel hetzelfde gebleven, maar nieuwe technologieën (TV, SMS, internet en dat soort dingen) maakt wel dat we anders met elkaar omgaan.

Vroeger zou het waarschijnlijk weken geduurd hebben voordat we iets zouden horen van een vulkaan-uitbarsting in IJsland (Als we het uberhaupt al gehoord zouden hebben). Tegenwoordig ben je bijna geneigd om een Twitterbericht dat zegt dat er een tweede orkaan is uitgebarsten al te geloven.

Een van de redenen voor de vorming van deze gedachte is het telefoongesprek wat ik gisteren met mijn moeder had. Toen ik de tv aanzette hoorde ik het woord 'incident' en omdat ik het voorafgaande nieuws gemist had, vroeg ik me af 'Wat voor een incident'... Ach, tja, zoals wel vaker valt het achteraf eigenlijk best mee.

Geen opmerkingen: