zondag, augustus 28, 2005

Komt niet vaak voor

Maar dit weekend heb ik wel twee keer de verkeerde trein genomen.

Ik moest naar Amsterdam en dan zijn er eigenlijk twee routes. Of via Utrecht of via Leiden. De heenweg ging via Utrecht. Vraag me niet waarom, maar uit Utrecht nam ik de trein naar Den Haag. Gelukkig kon ik er in Woerden weer uit en kon ik van daaruit de rechtstreekse trein naar Amsterdam nemen.

Deze ochtend was ik ook op Amsterdam CS. Ik dacht, weet je wat, ik ga via Utrecht naar huis. Ik keek snel op het bord van de trein en dacht dat ik 'Heerlen' zag staan. Die trein zou dus de goede kant op moeten gaan.

Toen de trein echter vertrok bleek dat er op het bordje niet Heerlen had gestaan maar Haarlem.

Ach, via Haarlem kun je ook door naar Rotterdam.

Hopelijk vanavond weer naar Amsterdam, maar dat is nu nog niet zeker.

Geen opmerkingen: