dinsdag, december 13, 2005

Van die dingen die ik flauw vind maar tja....

Hoewel ik wel eens een boek heb gelezen waarin stond dat het internet ervoor zo zorgen dat de rollen tussen producent en consument omgedraaid zouden worden omdat men op het internet veel meer mogelijkheden heeft om wetenswaardigheden (positief en negatief) over bepaalde aanbieders uit te kunnen wisselen moet ik zeggen dat ik er tot nu toe weinig van gemerkt heb.

Twee voorbeelden:

1. Het nieuwe zorgstelsel.

Er is in de media veel aandacht voor geweest maar het ziekenfonds wordt afgeschaft (of de particuliere verzekering het is maar hoe je het bekijkt). Afgelopen zondag had de consumenten-bond aangekondigd dat men op hun site verschillende verzekeringen kon vergelijken. En gezien het feit dat hun website gisteren onderuit ging door het grote aantal bezoekers is daar behoefte aan.
Echter, als je van deze service gebruik wilt maken kost je dat weer € 29.-. Dus weer zo'n € 3.- per maand van 2006. Waarschijnlijk wel de moeite waard, maar het maakt ook duidelijk dat goede informatie niet gratis is.

2. Mobiele telefoon-abbonnementen.

Doordat ik een tijdje zonder vaste telefoon en zonder internet zat in de wereldstad Assen heb ik maar eens een wat duurder abbonnement genomen met meer belminuten. Ik dacht "dat schakel ik nu wel weer terug, nu ik weer thuis zit met internet en met een normale vaste telefoon".... helaas, bij Debitel is het nemen van een duurder abbonnement gratis, maar het nemen van een goedkoper abbonnement kost je € 25.-. Tja, dat hadden ze er niet bij gezet (Nou ja, ik zal het wel niet gelezen hebben....).

Geen opmerkingen: