dinsdag, december 11, 2012

Sociale verzekeringen

Daar heb ik het nou nog nooit over gehad, bij mijn weten. En omdat ik vandaag toch een afspraak heb mt iemand van de gemeente Breda over de WWB is het een mooie dag om het er eens over te hebben. Kijk sociale verzekeringen zijn een groot goed. Maar ze zitten soms wat raar in elkaar. Zo worden er sommige landelijk uitgevoerd (Wajong, WW, dat soort dingen) en andere gemeentelijk. Is dat handig? Als u het mij vraag niet. Ik hou zo wel een aantal ambtenaren bezig en voorkom zo wat werkloosheid, maar als het recht op bijstand nu gewoon landelijk door het UWV geregeld werd, dan hadden die ambtenaren wat beters kunnen doen. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat lokale ambtenbaren de omgeving beter kennen maar ik heb dat tot nu toe in de plaatsen waar ik ooit WWB aangevraagd heb, nog nooit als een voordeel ervaren. Dat er een bolletje in Almelo was, was me via, via ook wel ter ore gekomen.

Geen opmerkingen: