maandag, december 24, 2012

Standaarden

Waarom is het nou zo moeilijk om in deze wereld met standaarden te werken? HetDe mag bijna een wonder heten dat je in elke auto dezelfde benzine kunt gooien. Bij elektrische/elektronische apparaten is dat vaak niet het geval. Goed elektriciteit is wat anders dan benzine, maar toch vraag ik me af waarom standaarden nu zo moeilijk zijn. De achtergrond van deze post is vrij helder. Inmiddels heb ik twee mobiele telefoons, en wil ik de ene SIM-kaart in de andere telefoon plaatsen. Past niet, kan niet. Moet ik weer langs allerlei telefoonwinkels fietsen om op zoek te gaan naar een passende SIM-kaart. Je schijnt ook zelf je SIM-kaart op maat te kunnen knippen maar dat vind ik wat riskant. Hetzelfde had ik gisteren met mini-USB laders. De USB-lader van de telefoon paste niet op mijn camera. Ben je dus weer een tientje kwijt voor een of ander lullig kabeltje. Bij de post hebben ze het wat dat betreft wat beter begrepen. Een brievenbus heeft gewoon standaard-afmetingen en als het daar niet in past is het een pakje. Simpel en duidelijk. Ach, misschien is het met standaarden wel hetzelfde als met mensen. We zijn allemaal verschillend.

Geen opmerkingen: