donderdag, mei 20, 2004

Raar is dat

Vandaag een boek gelezen, nou ja, dat is niet zo raar, maar het is lang geleden dat ik in een dag een heel boek(je) uitlas. En verder wat rondgesurft op het i-net. Wat mij hierbij enigszins verbaasde is dat ik steeds meer het idee krijg dat Amsterdam veel leuker is dan Rotterdam.

Ik kan me uit mijn studententijd nog wel herinneren dat ik, als ik een leuke avond wilde hebben, de (door de OV-jaarkaart toch gratis) trein nam om in Amsterdam een biertje te drinken. De mensen zijn daar veel spontaner.

En dat er in Amsterdam meer te doen is valt me ook op als ik in orkut zoek op de namen van deze twee steden. Amsterdam levert gewoon veel meer op.

Tuurlijk heb je in beide steden aantrekkelijke en minder aantrekkelijke buurten en mensen, maar denk dat ik mijn aandacht toch meer op de hoofdstad zal gaan richten. Ben nog niet zo bejaard dat ik me terug wil gaan trekken op het platte-land.
En qua werkgelegenheid denk ik dat het ook niet zoveel uitmaakt. Sterker nog, misschien is het in Amsterdam zelfs wel beter.

Geen opmerkingen: