zondag, januari 29, 2006

Tijuana



Vandaag voor de tweede keer in mijn leven in Mexico geweest. De eerste keer was vrij kort, dat was Cozumel geloof ik, toen regende het nog op de Kaaiman-eilanden en ook vandaag was ik er niet erg lang. Wat kun je doen in Mexico? Zoals wij niet op klompen lopen, zo lopen ze daar ook niet de hele dag met een sombrero op. Eigenlijk was het een beetje rommeling in Mexico. En het land inkomen was geen enkel probleem, niemand die wat controleerde, maar terug van Mexico naar de VS was wat moeilijker. Eerst had ik een afslag genomen waardoor ik in de rij met de speciale vergunningen stond (.... eigenlijk best wel weer iets voor mij). "You have to go back to Mexico" zei de Amerikaanse douane-beamte...

Niet dat ik dat wilde, maar met douane-beambtes kun je mijns insziens beter niet in discussie gaan. Dus ik ging terug naar Mexico.... en toen had ik even een eng moment... ik kwam op dezelfde plek uit als waar ik eerder geweest was en dan moet je oppassen dat dat niet te vaak gebeurt, anders draai je in cirkels.

Uiteindelijk de weg terug naar de Verenigde Staten gevonden en me aangesloten bij de rest van de mensen die de Verenigde Staten in wilde. Dit was iets moeilijker, nu moest ik mijn paspoort en visum wel laten zien. Deze douane-beambte wilde zelfs in de kofferbak kijken, maar liet me daarna gewoon doorrijden. Dus weer terug via San Diego naar Costa Mesa. Gewoon heerlijk relaxed auto-rijden met wat muziek op de achtergrond.

In Mexico moeten ze nog wat wegen aanleggen geloof ik, en het verkeer was er iets chaotischer, maar verder was het er wel mooi en kleurrijk.

Alles was er in het Spaans geloof ik, en die taal ben ik nog niet meester.

Wat wel heel mooi was, was dat ik in Mexico een SMS kreeg uit Groningen. Warm en koud bij elkaar zal ik maar zeggen.

En warm is een rekbaar begrip. De temperatuur is hier wel warm (kan nog steeds niet omrekenen van Fahrenheit naar Celsius) maar alleen in bed is toch een beetje koud.

Geen opmerkingen: