dinsdag, oktober 12, 2010

Consumptie

Of, nou ja, de vraag is of je het consumptie kunt noemen, het was eigenlijk meer aanschaffen.
Gisteren heb ik een nieuwe DVD-speler gekocht omdat de oude het begeven had. Althans hij ging niet meer open. En ik heb getwijfeld of ik een dure tweedehands goedkoop zou kopen of een goedkope nieuw. Het werd dat laatste.
Vroeger, toen het financieel nog lekker ging, kocht ik graag dure merk-spullen. Dat zit er tegenwoordig even niet in. En dan ga je dus ook wat anders denken.
Natuurlijk heb je het idee dat een duurdere DVD-speler beter is, maar de vraag is, merk je dat? Is het meetbaar? Kun je de prijs per pixel uitrekenen? Of de prijs van 'zuiverder' geluid?
Ik denk het niet.
Mijn t.v. is iets van twintig jaar oud, mijn versterker iets van 1 jaar en mijn boxen zijn ook al tweedehands en dan lijkt het me niet zo zinvol om een top-DVD-speler te kopen. Om nu zonder DVD-speler te gaan leven vond ik ook wat te ver gaan. Daarmee zou zowat ook mijn hele DVD en CD collectie waardeloos zijn geworden.
Nou ja, ik kan ze dan natuurlijk wel afspelen op een van mijn computers, maar daar is de kwaliteit echt minder van.

Ik heb al bijna zoiets, van laat die winteravonden nu maar komen.

Geen opmerkingen: