dinsdag, oktober 26, 2010

De kritiek van Youp

De laatste dagen is er wat te doen geweest over het telefoontje van de zoon van Youp van 't Hek. En vanavond was hij bij Pauw en Witteman en wederom vond ik dat hij gelijk had.
Ook ik heb vanavond weer ongeveer 5 minuten in de wacht gestaan bij een bedrijf als, nou ja, noem ze maar op: KPN, UPC, T-mobile en zo zijn er nog veel meer te noemen.

Een klantenservice is zelden een service maar meer een deuntje om naar te luisteren.


Het grappige is dat al zijn opmerkingen me ook terug doen denken aan de denkbeelden die ik las in de boeken van Pim Fortuyn, stoppen met fuseren van allerlei dingen (scholen etc....) maar terug naar de menselijk maat.
Dat 'terug naar de menselijke maat' zijn we behoorlijk kwijt geraakt door het focussen op 'efficiency'.
Je zou het zelfs door kun trekken naar de politiek.... doordat mensen zich zo vaak teleurgesteld voelen door allerlei organisaties, gaan ze een protest-stem uitbrengen, maar goed, ik realiseer me ook dat er in deze redenering gaten te schieten zijn hoewel ik denk dat ik in grote lijnen gelijk heb.

Geen opmerkingen: