dinsdag, oktober 05, 2010

Daar sta je niet bij stil

Op televisie zie je wel eens programma's dat er mensen in Nederland zijn die niet kunnen lezen of schrijven, dat lijkt me het leven behoorlijk lastig maken.
Zelf geef ik nu een aantal weken computerles aan 'ouderen', als vrijwilligerswerk totdat ik een nieuwe baan gevonden hebt.
En tijdens deze lessen merk ik dat er ook een groot aantal mensen is dat niet kan typen. Typen lijkt me in deze tijd net zo'n basisvaardigheid als kunnen lezen en schrijven. Ik zou er bijna voor pleiten om op basisscholen ook gewoon type-les in te voeren, hoewel, er zijn natuurlijk ook gewoon normale private instituten voor.

1 opmerking:

Marin Gillhaus zei

Hoi Lars,
Ik kan je troosten met de wetenschap dat kinderen tegenwoordig vanaf groep 6, te vergelijken met onze 4de klas, typeles krijgen. Inclusief diploma, halleluja!
Marion