woensdag, oktober 27, 2010

Politiek en kranten

@Casaspider: Dat krantenartikel is niet zo spannend.

Maar vandaag was het wel even spannend. Even stond ik samen met een gekleurde medelander en de supermarkt-manager bij de kassa, waarbij de gekleurde medelander op een gegeven moment opmerkte "Lik me reet". Daarop merkte ik op dat dat wel makkelijk ging, dit was namelijk weer zo'n gekleurde medelander die het prettig vind om aan iedereen de kleur van zijn onderbroek te laten zien. Waarom dat ze dat doen is me een raadsel, maar ik vind het maar niets.
En zo vond ik vandaag de politieke debatten ook weer interessant. Bij mijn weten brengen we al twintig jaar ontwikkelings-hulp naar ontwikkelings-landen, maar ik heb nu niet het idee dat er de afgelopen twintig jaar veel verbeterd is.
Het is dan heel grappig als zo'n Emile Roemer over de bezuinigingen op ontwikkelings-samenwerking zegt dat we het halen bij de armen. Misschien ben ik een beetje dom, maar we gaan alleen maar wat minder brengen, althans zo zie ik het.

Geen opmerkingen: