maandag, november 08, 2004

essentie

De essentie van een relatie is, bij mijn weten, dat je die met iets hebt, of met iemand. En als het met iets is, dan is dat meestal niet zo moeilijk, iets heeft namelijk in het algemeen geen eigen wil.

Iemanden hebben vaak wel een eigen wil. En soms wil iemand wat anders dan wat jij wilt. En soms heb je dan een keuze, in die zin dat je bepaalde dingen samen wel op kunt lossen. Soms, als een van de twee partijen wil stoppen met het voortzetten van een relatie dan is het de vraag of je wel een keuze hebt. Meestal wordt je dan min of meer voor een voldongen feit gesteld. En dat gevoel heb ik vandaag, hoewel het gisteren al voorviel.

Ben bang dat ik me erbij neer moet leggen.
November is volgens mij nooit een goede maand geweest voor mijn relaties. En tegen mijn zin in heb ik inmiddels ervaring in het verbreken van relaties. Het is echter zelden zo geweest dat ik die stap heb gezet, zo ook nu niet.

Het is jammer. Ondanks een misstap had ik het idee dat er nog een toekomst was, die blijkt of lijkt er op dit moment echter niet te zijn.

Het zal wel weer een eenzame kerst worden.

1 opmerking:

Anoniem zei

It sounds like you're creating problems yourself by trying to solve this issue instead of looking at why their is a problem in the first place.