woensdag, oktober 31, 2007

Meer mogelijk maken

Tja, "DE bank" wil meer mogelijk maken. Daarom hebben we internet-bankieren.

Natuurlijk ben ik op zich de beroerdste niet dus als ik de bank kan helpen met het verlagen van de kosten van haar betalingsverkeer dan ben ik daar best toe bereid. Alleen verbaasd het me wel dat je tegenwoordig zelfs voor de enveloppen moet betalen, volgens mij zijn ze bij de postbank nog gratis maar dat weet ik eigenlijk ook niet want ik ben daar geen klant meer.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken, ik was mijn e-identifier kwijt en wist eigenlijk ook niet meer waar mijn overmakings-formulieren waren, dus ik had een uitdaging. De meest makkelijke oplossing was gewoon een nieuwe e-dentifier (een digitale tandarts?) en er waren twee mogelijkheden. Of ik ging hem halen of ik liet hem opsturen.
Daar ik meestal vrij ongeduldig ben leek "halen" me de beste oplossing, dus melde ik mij vanmiddag bij het kantoor van de ABN voor een nieuwe e-dentifier.

Er stond een meisje bij de balie dat me vertelde dat ik daarvoor eerst bij de kassa moest gaan betalen (vreemd eigenlijk, dat ik het niet kon pinnen) en dan zou ik van haar een nieuw apparaat krijgen waarmeer ik elektronisch weer zou kunnen betalen. Dat ding zou 14.95 kosten en dat voor een stukje plastic.

Het meisje ging ook lunchen en toen kwam er een jongen "Staat u hier allemaal voor de kas?" "Nee, ik hoef alleen maar een e-dentifier" "O, hier heeft u er een"....

Tja, van dat soort dingen wordt je als econoom blij. En geld en tijd besparen.....
Dat is een stuk beter dan betalen om te kunnen betalen zodat de bank kan besparen.

Geen opmerkingen: