donderdag, februari 03, 2022

Verslavingen.....

Verslavingen zijn lastig. Inmiddels heb ik een aantal keer geprobeerd te stoppen met mijn verslavingen. Dat zijn er niet zo heel veel en ze zijn redelijk geaccepteerd... ik ben nog opgevoed met het idee 'Wees een bink, rook en drink', maar op mijn 52e kijk ik er toch anders tegenaan. Eigenlijk ben ik het wel moe, dat 's morgens brak wakker worden en dat hoesten. En zeker met dat roken wil ik eigenlijk wel stoppen. Iedereen weet wel dat het ongezond is en duur, maar toch is er telkens weer dat verlangen. Een uur zonder lukt wel maar dan komt er toch telkens enige trek....en daar helpt en sigaret of shaggie tegen. Echt heel serieuze stoppogingen heb ik nog niet ondernomen, maar dat moet er toch maar eens van komen. En ook qua alcoholgebruik zit ik gewoon te hoog. Ik heb het gevoel dat het wat minder verslavend is dan nicotine, maar ook dat gebruik ik eigenlijk dagelijks. Heb ik last van die verslavingen? Van dat roken zeker. Ik geloof niet dat ik zoveel zou hoesten bij tijd en wijlen als ik niet zou roken. Van alcohol heb ik geloof ik wat minder last, nou ja, je wordt wat ongeremder, je wordt wat minder fit wakker, maar dat is het wel. Toch binnenkort maar weer eens een serieuze poging ondernemen om met beide te stoppen.

Geen opmerkingen: