woensdag, januari 05, 2005

parkeerbeleid

Door die inbraak, die nu bijna afgerond is, was ik mijn chipknip kwijt. Het schijnt dat je die ook los kunt kopen, maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Als gevolg daarvan had ik gisteren geen parkeerkaartje gekocht, chaka, weer € 47.- aan parkeerbelasting te pakken. (Nee, het is geen boete, het is belasting).

Vandaag had ik gehoopt ze te slim af te zijn door niet vlakbij het winkelcentrum te parkeren maar in een woonwijk daar in de buurt waar het vorig jaar nog gratis parkeren was. (Soms loont dat omrijden wel). Helaas stonden in deze buurt inmiddels ook parkeermeters, maar kennelijk hadden de bromsnorren niet veel zijn om ver te gaan wandelen want toen ik terug kwam, na een flink stuk wachten, stond mijn auto er zonder belastingaanslag.

Omdat bij de inbraak ook een legitimatie-bewijs ontvreemd was, heb ik vandaag een nieuw exemplaar aangevraagd. Gelukkig ging dat vrij soepel en op verzoek kan ik mijn rijbewijs weer tonen. Op de deelgemeente leek het echter wel of alle 65+ ers (en dat zijn er nogal wat) er op 1 januari achter zijn gekomen dat ze geen identiteitsbewijs meer hebben dus het was er nogal druk. Denk ook dat er veel bij de politie langs zijn geweest om aangifte te doen van vermissing.

Het vinden van een nieuwe baan loopt redelijk met ook kansen bij de zuiderburen.

Later meer.

Geen opmerkingen: