zaterdag, september 13, 2008

Wetenswaardigheden

Zo af en toe spreek je met mensen die ergens verstand van hebben. Dat is wel zo makkelijk, zeker als je er zelf geen verstand van hebt.

Zo spreek ik de laatste tijd vrij veel met een slotenmaker en dat heeft (waarschijnlijk) de oplossing gebracht voor een probleem waar ik al zo'n twee jaar bijna meer worstel.
Sinds ik in Amsterdam woon had ik moeite met het openen van de kelderbox... en maar wringen met die sleutel en als ik mazzel had ging na een keer of tien het slot open.
Toen ik deze week met de slotenmaker sprak, wees hij me erop dat dat wel eens zou kunnen komen omdat ik met een kopie-sleutel het berghok probeerde te openen.. dus toen ik deze ochtend thuis kwam van een eindje fietsen, dacht ik, laat ik die andere sleutel eens proberen... en warempel, de kelderbox ging zonder blikken of blozen open.

Hieruit blijkt maar weer, men kan beter met originelen werken in plaats van kopieen.

Geen opmerkingen: