maandag, februari 28, 2011

Oh Lord..

"Oh Lord, help me to keep my big mouth shut untill i know what i am talking about", dat is een spreuk die deze ochtend door mijn hoofd speelde naar aanleiding van dit artikel.
Mijns insziens geeft dat artikel behoorlijk de essentie weer. In het kort gezegd komt het hierop neer dat je je niet moet bemoeien met zaken waar je geen verstand van hebt. En zelf loop ik ook wel eens tegen dat soort zaken aan.

De laatste tijd heb ik me vooral bezig gehouden met het opzetten van 'Social media'. Een begrip wat meer is dan men meestal denkt. Social media is meer dan alleen Hyves, facebook en Twitter. Social media zijn ook 'kleine groepen' en handel.
Zo heb ik de afgelopen tijd mijn eerste website opgezet voor de verkoop van boeken en twee podia voor een uit de hand gelopen VPRO experiment en een gemeenschap voor zeilers. Als mijn u wijs maakt dat 'social media' slechts bestaan uit Hyves, Twitter en facebook, dan wordt u een oor aangenaaid.

En zelfs al zou je er linked-in bij betrekken dan ben je nog niet compleet.
Overigens ben ik zelf een vrij fanatiek linked-in gebruiker. Dat zou natuurlijk in principe alleen zakelijk moeten zijn, maar ik merk dat ook allerlei mensen uit mijn studenten-tijd en sommige exxen, per linked-in contact met me willen blijven houden.

Ergens is dat een prettige gedachte.

Geen opmerkingen: