donderdag, september 08, 2011

Je raakt eraan gewend

Als je maar vaak genoeg solliciteerd en vaak genoeg afgewezen wordt, raak je eraan gewend. Het probleem van de hele tijd afgewezen worden is dat het ook moeilijk wordt om voor een volgende sollicitatie weer 'positief' over te komen. En maar overdrijven dat het je een 'super' baan lijkt bij een 'super' organisatie.
En dan heb ik het alleen nog maar over het reageren op een sollicitatie en nog niet over het gesprek. En na een gesprek kunnen ook nog op de meest vreemde gronden afwijzingen plaats vinden.
Daarbij, maar misschien geldt dat niet voor iedereen, vind ik het ook bijzonder vervelend dat er bij selectieprocedures vervelend dat er vooral gekeken wordt naar wat je gedaan hebt. Zelf geloof ik dat Oracle financials na tien jaar wel en wil ik eigenlijk echt meer gewoon de financiƫle kant op, maar ja, daar heb je dan weer geen of weinig werk-ervaring in. Dat maakt het nog lastiger.
Nee, vrolijk word ik niet van de huidige arbeidsmarkt.

Geen opmerkingen: