zondag, februari 22, 2004

O, heerlijk discussie...

Soms kun je een blog als een soort digitaal biechthokje zien. Datgene wat je niemand wilt vertellen kun je hier kwijt en er komen allerlei pastoors langs om te zeggen wat je moet doen, wat je niet meer moet doen en dat soort dingen. Er worden oorzakelijke verbanden gelegd die er niet zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, het was koud dit weekend. Zo koud dat zelfs een tripje naar de bioscoop ons (wat zegt ie nou, wie zou die bedoelen?) niets leek.
In plaats daarvan werd het zaterdagavond een avondje bankhangen. Vooralsnog heb ik mezelf ervan kunnen weerhouden om een DVD-tje te kopen en ik hoop dat ik dat nog even vol kan houden, want, hoewel ik nu, als het goed is, wel een computer heb die DVD-s af kan spelen, weet ik dat als ik een DVD koop ik op den duur ook een DVD-speler wil hebben en tja, voorlopig wil ik die verleiding er niet nog bij hebben.

Behalve een drietal huurvideaux ook een koopvideau gekocht. Alles wat met het financiele samenhangt heeft mijn belangstelling en er lag nog een videau over Nick Leeson, wat dus mijn interesse opwekte. Ben benieuwd wat ik er te zijner tijd van vind.

Onverwacht werd ik deze zaterdagochtend ook nog door mijn ex-mental coach onder de douche vandaan gebeld. Ze wilde me zien.

Toevallig wilde ik dit weekend toch nog naar Amsterdam, dus een bezoekje was zou geregeld. En ze is/was mijn mental coach, zelfs tijdens een informeel bezoekje helpt ze me nog om de zaken op een rij te zetten, gelukkig is ze niet mijn relatie-therapeute. Ook zij had besloten of was tot de conclusie gekomen dat ze niet verder wilde met diegen met wie ze tot dan toe haar leven gedeeld had.

Ach, en welke inzichten hebben we bereikt? Dat ik waardevol ben en gewaardeerd wil worden en dat ik daar acties aan moet koppelen, dat dat op de een of andere manier moet blijken uit mijn gedrag. In het verleden bleek dat misschien wel enigszins, maar ik denk dat ik het wat explicieter moet laten blijken.

En verder houd ik wel van duidelijkheid.

Goed, tijd voor een bakje koffie.

Geen opmerkingen: