vrijdag, februari 13, 2004

vrijdag de 13e

Er zijn van die momenten dat ik denk: 'Had ik maar een vak geleerd'. Vandaag zo rond 16.50 had ik zo'n moment..... Al twee dagen was ik bezig met het verfijnen van een rapport voor een vrouw in Zwitserland, rond 15.45 vraagt ze nog een kleine wijziging, eerder die dag was ze heel enthousiast over het rapport, ik probeerde haar nog af te wimpelen, "Deze wijziging is te moeilijk voor een vrijdag-middag.... Daarop noemde ze me per mail "lazy boy" en dat moet je bij mij dus niet doen.

Kortom, ik ga verder met het oplossen van het probleem/de uitdaging. Ik lijk tot de exact gewenst situatie te komen met wat queries, wat decodes en een join. Het werkt... ik sla het op.... probeer het vervolgens weer te openen, werkt helemaal niets meer.

Vast bekende problemen bij andere ontwikkelaars. Goed, eigenlijk is het natuurlijk mijn fout. Ik moet goed documenteren en aan versie-beheer doen, maar ja, wie doet er nu aan versie-beheer bij kleine veranderingen.

Kortom, de zin om vanavond nog wat leuks te gaan doen zonk me behoorlijk in de schoenen. Gelukkig verheug ik me erg op morgen... dat zal allemaal wel los lopen, maar nu ontbreekt me even de lust.

Never mind for the rest.

Geen opmerkingen: