zondag, september 12, 2004

de film en de stad

Bij sommige films horen bepaalde steden.

Al enige tijd wilde ik de film "Goodbye Lenin" zien en misschien is Moskou eigenlijk een van de beste steden om deze film te bekijken. In mijn geval werd het dus Berlijn.

Op de een of andere manier was het wel een mooie film. In ieder geval laat het zien dat wij mensen best voor de gek gehouden kunnen worden en dat dromen soms slechts tijdelijk zijn.
Ook nemen we naarmate we ouder worden verstandigere beslissingen. En soms is het kijken naar een film zinvoller dan het bezoek aan een of andere kroeg. Ik voel me hier wel thuis, maar dat zal waarschijnlijk ook wel komen doordat ik bij een van mijn beste vrienden ben. Dingen die hij in Utrecht had, staan nu hier. En soms zijn de bezittingen van een mens een verlengstuk van hemzelf.
In ieder geval is de film nu gezien en kan hij van mijn 'to view' lijstje af. Zo voor de tweede keer in mijn leven maar eens naar Cloaca kijken. Film met een persoonlijk detail. Een van de sponsors van deze film vond eertijds dat ik met mijn auto maar eens tegen de vangrail moest rijden. Heb ik nog steeds niet gedaan, sterker nog, haar wens is nooit op mijn to do list gekomen.

Goed, morgen maar weer eens naar huis reden.

Tot laters.

Geen opmerkingen: