zondag, september 05, 2004

Rembrandt

Zittend op het Rembrandtplein bedacht ik me dat ik niet eens een gedicht kende van Rembrandt. Naar het Vondelpark ben ik niet geweest want anders had ik me vast bedacht dat ik van Joost van den Vondel geen schilderij kende.

Op de weg terug naar mijn automobiel zag ik mijn mental coach nog even, wat niet helemaal toeval was, gezien haar woonplaats.

Bij nader inzien zijn bovenstaande weetjes niet eens zo vreemd, immers Rembrandt was een schilder en Joost was een schrijver.
Kortom, schoenmaker houd je bij je leest.

Zo vergingen vroeger wel eens schepen met man en muis, nu worden er hele bedrijven opgebouwd door man en muis.

Niets is zeker, behalve verandering.

Overigens blijft de video bedienen iets wat ik nog steeds moeilijk vind. Graag had ik afgelopen vrijdag de film '06' van Theo van Gogh op willen nemen, maar, door gebrek aan vaardigheid/kennis mijnerzijds is dat niet gelukt.

Geen opmerkingen: