donderdag, april 19, 2007

Fietsen en de arbeidsmarkt

Ik ga hier nu geen zinvol verhaal houden over een verband tussen fietsen en de arbeids-markt, maar dit waren twee gedachten die even in mijn hoofd zaten.

Deze ochtend heb ik voor het eerst weer eens een stuk fietsend naar mijn werk afgelegd. Het was geen grote afstand van hier naar Amsterdam-Zuid, maar toch voelde dat fietsen prettiger dan de tram. Ook dat je op de terugweg niet nog een keer op de tram hoeft te wachten voelde prettig. Kortom vaker doen.

En dan de arbeidsmarkt, dat is natuurlijk een vreemde markt. Denk dat ik me de komende tijd weer eens in die markt ga verdiepen.
Volgens monsterboard zijn er ongeveer 60.000 vacatures nu maar niet zo lang geleden waren dat er nog maar 10.000. Daarbij heb ik ook het idee dat er een aantal dubbele vacatures op Monsterboard staan. Het aantal werklozen bedraagt ongeveer 400.000 momenteel en het aantal c.v's op monsterboard is iets van 700.000 geloof ik.
Nu is een werkloze natuurlijk niet per definitie een werkzoekende...

Kortom er valt nog heel wat te doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lars,
Ben je nu met je laatste dagen bij LinkSys bezig? Wat zoek je iegenlijk.