woensdag, april 11, 2007

Het beklimmen van een berg/het bereiken van de top....

Tja, soms heb je zo van die gedachten waarvan je denkt, waar heb ik dat nou weer vandaan. Maar goed. Ooit een jaar of twaalf geleden alweer, moest ik wat moeilijks doen, het schrijven van mijn scriptie. En daar krijg je gelukkig begeleiding bij van een scriptie-begeleider. Ook toen had ik hetzelfde als nu..... mijn scriptie-begeleider vroeg me hoe je een berg beklom... tja, voor die vraag had ik eigenlijk geen tijd, want ik was al aan het klimmen, nam af en toe de verkeerde route, stootte mijn neus kwam op plaatsen waar ik niet moest zijn maar uiteindelijk kwam ik er wel... dat is natuurlijk een manier.

Volgens mijn begeleider had ik echter wat beter na moeten denken.... eerst even kijken waar ik naartoe moet, de route bepalen en dan pas gaan. Zelf vertrek ik liever eerst, pas vervolgens onderweg mijn route aan en kom er toch.

Kortom, het lijkt wat op de fabel van de haas en de schildpad. Shit, ik geloof dat in dat verhaal de schildpad won.

Geen opmerkingen: